Antalya Usulü Tahinli Piyaz


Malzemesi
1,5 bardak haşlanmış Çandır fasulyesi.
1 su bardağı tahin
2-3 diş sarımsak
1 orta boy kuru soğan
1 büyük limonun suyu, biraz sirke
2 domates
tuz, karabiber, kimyon( kimyonlu olanı sadece bir lokantada yemiştim ve fena da olmamış. Ben de kullanmaya başladım. Orijinal tarifte kimyon yok)
süslemek için maydanoz, siyah zeytin
2 adet cin biberi(Acı seviyorsanız kullanın)
3 tane katı haşlanmış yumurta
Yapılışı
Fasulye haşlanırak suyu süzülür. Domateslerden birinin kabukları soyulup minik minik doğranır, piyazlık doğranmış soğan tuzla ovuşturulur ve hepsi karıştırılır.

Diğer yandan iki diş sarımsak ezilerek tahin, limon suyu, sirke, tuz ve baharatlarla karıştırılır. limon suyu bu sosu iyice koyulaştıracağı için azar azar su eklenerek normal tahin kıvamına getirilir. Tahinli sos, fasulye, soğan ve domates karışımına eklenir. Servis tabağına alınarak üzeri süslenir. Her türlü köfteye çok yakışan, aynı zamanda Antalya’nın en sevilen mezelerinden biridir. Afiyet olsun!

6 Yorum

Filed under Mutfağımdan

6 responses to “Antalya Usulü Tahinli Piyaz

  1. >çok farklı….ama çok lezzetli görünüyor…ellerizize sağlık….

  2. >Ben yumurtayı cok severımgorunce dılım dılım yumurtalarıuzerıne azıcık karabıber ve tuzmis :)cok guzel gorunuyorellerıne saglık

  3. >Hımm çok leziz gözüküyor ellerinize sağlık..Mutlu pazarlar:))

  4. >Teşekkürler arkadaşlar. Begonvilli Ev yemek bloğu olamasa da konseptimize uygun tarifler vermeye çalışıyorum. Hepinize mutlu hafta sonları diliyorum.

  5. >Antalya'da yemiştim ilk olarak, pek lezzetli gelmişti. Tarifine rastlayınca sevindim, deneyeyim ben bunu, elinize sağlık

  6. >Deneyin Aylin Hanım. Gerçekten nefis bir mezedir.

Yorum bırakın