>Geçmiş Zaman Olur ki…

>”Geçmiş zaman olur ki,”  diye  başlar  ya  büyükler; hani ”hayali cihan  değer !”   dediklerine  de  değer  doğrusu…

Böyle söyleten bir  müzik tınısıdır  bazen, eski  siyah beyaz bir  fotoğraf  karesi  de olabilir…

Gülümseten  bir  kaç  söz  de …

 Bakın  Osmanlı’da nasıl  evlilik  teklifi edermiş kibar  beyefendiler:))

Osmanlı zamanında bir adam bir bayanın karşısına geçer ve der ki ;

“-Ey dilberi rana! Ey tesadüf-ü müstesna! O mahrem suratınızı görünce size lahza-i kalpten sarsıldım… Niyetim acizane-i taciz etmek değildir.. Bilakis efkar-i umumiyede ufak bir aile bacası tüttürmektir.. Sözlerim sizi temin ve tatmin edecekse şayet zevc-i izdivacınıza talibim!..”
(Bayan da  pek  ciddi  ve  sertmiş  doğrusu)

Bayanın cevabı;

“-O mahrem suratınıza bir sille-i osmaniye nakşedersem sekte-i kalpten terk-i hayat edersiniz…” :))

Ve  muhteşem nostaljik gelinlikler

18 Yorum

Filed under Nostalji

18 responses to “>Geçmiş Zaman Olur ki…

  1. >Uzun duvaklar..hepsi öle nostaljik öle güsel ki..insanın geçmiş zamanda yaşayası geliyor 🙂

  2. >Bence de:))Gelinler de kraliçe gibiler.

  3. >2.fotoğraftaki duvak…muhteşem görünüyor:))

  4. >atalarımız cidden sertmiş:) ama Osmanlı tokadı ve Türklerin kuvveti dünya çapında meşhur. bayanlar da günümüze göre daha kuvvetlidir bence de.

  5. >Ayyy..ayyy..Bayıldım, yüregine ellerine sağlık…teiekkürlerrrr…

  6. >ayy gelinliklere bayıldım! bir de ilk resimdeki sehpaya hasta oldum nasıl bişeydir o yaa

  7. >Duvak, o zamanın gelinlikleri için çok uygun:)Haklısınız Verago, güçlü olmalılar. Osmanlı tokatı diye bir deyim var değil mi?Teşekkürler Annemineli. Demek nostaljik görüntülere bayılan bir ben değil mişim.Ben de iyice inceledim o sehpayı. Unicorn, galiba o devrin fotoğraf stüdyolarında o tür sehpalar varmış. Anneannemin de böyle bir sehpa yanında bir fotoğrafı var.Fotoğrafların devamı var Mavi Balon. Sıkıcı olmasın diye üçünü seçtim.

  8. >Yok, ben hakikaten yanlış zamanda doğmuşum.Çok geç kalmışım çooook 😦

  9. >Çok güldüm, Allah'da sizi güldürsün :)…Bizler her birimiz birer tesadüf-i müstesnayız hakkaten :

  10. >saygı duruşunda okudum o derece yani

  11. >Ella'cım, ben de dünyaya bazen erken, bazen de geç geldiğimi düşünüyorum. En iyisi içinde bulunduğumuz anın güzelliklerini yaşamaya çalışmak.Haklısın Kiraz Çekirdeği, öyleyiz:Komik ama değil mi Telekinesis:)

  12. >ayy ne hoş resimler..ne güzel bir paylaşım …teşekkürler

  13. A-H

    >ah ne guzel fotograflar daldim gittim dakikalarca 🙂

  14. >Bu fıkradaki bey,sanırım Ahmet Rasim ve çağdaşlarının Rahle-i tedrisatından geçmiş ama anlaşılan sınıf da kalmış.:):)Fıkra çok hoş..

  15. >Harika bir post 🙂 Ayrıca konuşma dilindeki zarafet de dikkate şayan 🙂 Gelinler ne kadar zarif ve alımlılar.

  16. >Sözlerdeki zerafete bakarmısınız , azarlama bile ne kadar şık ve kibar ayrıca gelinliklerde annemle teyzemin gelinliklerine benziyor , çok güzeller :))

Bir Cevap Yazın

