Şimdi Antalya’da Olmak Zamanı

Şu  günlerde hava  yağışlı ama mevsim olarak Antalya’nın  en  güzel günleri başladı. Baharın  en coşkulu zamanı Antalya’da.  Hem  görsel  olarak  hem  de  kokusu  ile  doğa enfes  bir gösteri  yapıyor. Yollarda,  bahçelerde  ve  parklarda  portakal, turunç  ve  limon  ağaçları çiçek açtılar. Sabah  erken  saatlerde,  bu  dünyanın  en  güzel  doğal  parfümünü  koklayarak  yürüyüşünüzü  yapabilirsiniz. Ya  da  bir  kır  kahvesinse portakal  ağacının  altında kahvaltınızı yapabilirsiniz.  Bu  hafta  sonu yağışlı  olmasaydı  Çakırlar’a  gidip portakal  ağaçlarının  fotoğraflarını çekecektim.  Haftaya  inşallah.

Siz  hiç  bir  ağaçta  hem  meyve  hem  de  çiçeği  bir  arada  gördünüz  mü?  Portakal  ağacı  bu  özelliği  ile  dikkat  çekiyor.

Havanın  yağışlı  ve  ılık olması  ile  toprağı  sıcak  ve  nemli bulan  anemonlar  Side’de çoktan  açtılar.  geçen  hafta  sonu hafif  yağmura  rağmen ormanda  dolaştım; kırmızı,  pembe  ve  mor  anemonları  görmek  için.

Erik ve  kayısı  ağaçları  da  çiçek açtılar. Hava  açar  açmaz  parktaki  erguvanların  fotoğraflarını  çekmeye  gideceğim. Bunlar  geçen  yıl objektifime takılanlar.

Ve  parkımızdaki  muz ağaçları:

Hava  açar  açmaz yeni fotoğraflarla  geleceğiz:)  Sırada  mimozalar,  mor  salkımlar,  limon  ağaçları  olacak..

Yazın  eşsiz  plajlarımızla   sizleri  bekliyor  olacağız  ama bunaltıcı  sıcaklar  başlamadan ve  bu doğa  şöleni  bitmeden  de bekleriz  efendim..

10 Yorum

Filed under Antalya, Çevrecilik, Botanik, Fotoğrafçılık, Görsellik, Gezi, Yaşamdan

10 responses to “Şimdi Antalya’da Olmak Zamanı

  1. colette60

    Günaydın komşum !Portakallar,limonlar,anemonlar hele ki erguvanlar-geçen yıldan kalmış da olsalar-ne kadar güzeller.Antalya’yı özledim ben,haklısınız şimdi tam zamanı sıcaklar bastırmadan … Mutlu ve neşeli haftalar dileklerimle…Sevgiler…

    • Sevgili Colette, şimdi tv haberlerinde izledim ve hayretler içinde kaldım; Antalya’nın bazı köylerinde sel baskınları olmuş. Çok üzüldüm. Biz bu güzellikleri yaşarken ve baharı hafif yağmurlarla geçiştirirken neler oluyor.

  2. Harika! Fotoğraflarınız çok güzel. Karlı günler sevdiğime rağmen orada olmak istiyorum.
    Karen Hanım

  3. tam zamanı gerçekten portakal, limon çiçeklerinin görüntüleri kokularını da birlikte getirdi, çok güzeller:)))

  4. sevgi başer

    Merhabalar,harikulade resimleriniz tüm sevdiğim çiçekleri kapsamış…Malesef antalyada portakal ve diğer narenciye ağaçlarının çiçek açmalarını izleyemedim…Bu sefer görmekte israrlıyım,tam tarih konusunda bilgilendirirseniz çok sevinirim…Aynı zamanda mimoza,manolya,erguvan ve diğer güzellikleri izlemek beni çok mutlu edicek…
    Teşekkürler…Hoşçakalın…Selamlar…

    • Mart, nisan, mayıs aylarında burada olursanız görmek istediğiniz tüm güzel ağaçları ve çiçekleri görebilirsiniz. Şu an badem ağaçları çiçek açtılar bile. Yakında mor salkımlar, erguvanlar ve mimozalar da çiçek açarlar. Mayısta portakallar ve turunçlar harika oluyor.

      • sevgi başer

        Yanıtınız ve değerli bilgileriniz için teşekkür ediyorum…Nisan başı gelmeyi düşünüyorum…Umarım nerelerde görebileceğimi öğrenir bu mutluluğu yaşarım…
        Selamlar…Sevgiler…

      • Geleceğinizde haber verirseniz seve seve ilgilenirim.

      • sevgi başer

        Çok teşekkür ediyorum ilginize,severek bildireceğim…

Bir Cevap Yazın

