Ölüm Acısı!

Bugün  uyanınca  zaten  içime  doğmuştu ..

İçimde  anlatılmaz  bir  sıkıntı,  yüreğimde  tonlarca  ağırlıkla  başladım  güne.

Yetmezmiş  gibi kasvetli  bir  hava  ve  ağlayan  gökyüzü alacağım kötü  haberin belirtileriydi  sanki.

Ben  bu  acıyı daha   önce  de  yaşadım; yıllar  geçse  bile  nasıl  içten  içe  kanayan  bir  yaraya dönüştüğünü  ve  asla iyileşmeyeceğini  bilirim.

Adına  ”Ölüm Acısı ”’diyorlar.

Evet,  artık  sen  yoksun,  yaşamıyorsun.  Hasta  olduğunu  biliyordum  ama  yine  de  konduramıyordum ,  yakıştıramıyordum  sana  ölümü. Ellili  yaşların  başında,  henüz  yaşanacak  pek  çok  şey  varken,  en  olgun,  en yaşanılası  çağda  var  mıydı  böyle  şaka  yapar  gibi  çekip  gitmek?  Giderken  de  ” ben  gidiyorum,  kalanlar  ne  yaparsa  yapsın,  umurumda  değil”  demek…

İçim  acıyor,  ne  desem  hangi  sözcüklere  döksem  acımı anlatamayacağımı  biliyorum.

Ve  dilime  şu  dizeler takılıyor;  çok  sevdiğim  şair Yasemin Can’ın   dizeleri.. Sahi  sen  de  severdin  değil  mi o  şairi?

yoksun ya;
sensizlik, bir yaylı tamburdan
hicran olup akıyor yüreğime
gülüşüne takılıp kalan gözlerimden
şiir olup boşalıyor çaresizliğim

uzaklardan bir bulut
adını bilmediğim dağlara çağırıyor beni
duyuyorum..

bir deniz oluyorsun düşlerimde
dalga dalga beni saran
uyanıyorum ki;
özlemlerim bir ceset gibi
kıyılarına vurmuş,
görüyorum..

Ve  şiirin  diğer  dizeleri  karmakarışık  oluyor,  yüreğim  dayanmıyor  artık  sonuna  dek  okumaya. Bana  öyle  bir  ders  verdin  ki; var  olduğunu  sandığımız  her  şeyin  koca  bir  yalan  olduğunu  gösterdin..

İnan  acım  hiç  bitmeyecek.  İçimdeki  cam  kırıklarını  asla  çıkarıp  atamayacağım.  Buna  çaba  gösterdiğim  zaman  daha  da  kanayacak.

Çünkü  sen  yoksun. .. Umarım  gittiğin  yerlerde  huzuru  bulursun.. Toprağın  bol  olsun!

6 Yorum

Filed under Yaşamdan, İronik Yazılar

6 responses to “Ölüm Acısı!

  1. Başınız sağolsun:( Allah sabır versin..

    • Çok üzgünüm Sanem, çok çaresiz hissediyorum kendimi. Elim ayağım tutmuyor, göz yaşlarım sele döndü. İçimde kocaman bir boşluk… Deliriyor muyum?

      • Begonvilli Evcim seni çok iyi anlıyorum. biz her zaman yanındayız.Elimden gelecek bir şey olursa söyle.Normal duygular bunlar.Allahım dayanma gücü versin.

  2. Acını çok iyi anladığımı biliyorsun değil mi?

    O şiirin devamında

    o an seni arıyor gözlerim
    yüzünü görmek istiyorum
    sesini duymak istiyorum
    ‘’gitme, kal’’ dersin diye
    ama yoksun…

    ve o zaman anlıyorum
    ayrılığın iz düşümü
    sonsuz kere sonsuz çokluktaki
    çaresizlik oluyor.
    biliyorum..

    işte bunun için
    ”hoşça kal! ” diyorum,
    hoşça kal……”

    dizeleri var biliyorsun. yani elimizden gelen bir şey yok. ”Hoşça kal!” demek zorundayız.

    Acısı ve tatlısı ile yaşamdaki rolümüzü oynamalıyız. ”Güzel yüreğin başka acılar görmesin” diyeceğim ama bu hiç birimiz için geçerli bir dilek değil. Ne yazık ki bu acılar hep olacak.. Güçlü ol sevgili arkadaşım..

  3. Biliyorum Yasemin ama yüreğime söz geçiremiyorum. Babamın ölümünden sonra yaşadığım en büyük acı bu. O zaman da çok büyük bir travma yaşamış bir ayda 11 kilo vermiştim. Beş yıldır hala, dikkat eksikliği, ellerimde uyuşmalar vs. gibi rahatsızlıklarım devam ediyordu. Şimdi bu acı o duyguları yeniledi.

  4. colette60

    Başınız sağolsun !
    Gitmekle gidilmiyor ki… Gitmekle gitmiş olamazsın; gönlün kalır, aklın kalır, anıların kalır.
    Cemal Süreya …

Bir Cevap Yazın

