Karakolda Ayna Var

Maalesef  bu sabah  hem yaralandık hem de karakolluk olduk. Öykümüz  sözde hayvanseverlere  ibretlik bir  öykü.

Bu sabah Minik’le yürüyüşümüzü tamamlamak üzereyken bir apartmanın arka bahçesinden  aniden fırlayan iri, sahipli bir köpeğin  saldırısına uğradık. Köpek  bir  anda duvarı  atlayıp Minik’i  altına  aldı. Korkunç  sesler  çıkararak parçalamaya çalıştı. Bu arada  ben   Minik’i kurtarmaya çalışıyordum. Ellerim   parçalandı, kolarım  bacaklarım  çizildi  ama asıl  Minik  kötüydü.  Bu arada  ben  çığlıklar  atıp  Minik’i kurtarmaya çalışıyordum.  Sabahın  altı buçuğunda yürüyüşe  çıkanlar, temizlik  işçileri  ve  balkonlara  koşan  insanlar  vardı ama yaklaşamıyorlardı. Çaresizce çığlıklar  atan  bir  kadın  ve çırpınan  minicik  bir köpek düşünün. Zavallı  yavrumun  çığlıkları  ile  çok  zor  anlar  yaşadım.  Genpa çalışanlarından  bir adamcağız  hortumla  tazyikli  su  sıkarak  bir  şekilde  Minik’i   almayı  başardı  ama küçük  bir  kan  gölü  olmuştu,  Minik de ben  de şoka  girdik. O  sırada  köpeğin  sahibi  koşarak  geldi, ” kaçmış ya,  kaçmış!! deyip  köpeğini  aldı  gitti. Bize ”nasılsınız,  durumunuz  ne?”  demeden….

Yardımsever  bir  hanım  veterineri aradı, veterinerimiz  gelip  ilk  müdahaleyi  yaptı,  ilaçlarını  verdi.  Eve  geldik  ve olayın  bu  şekilde  kapanması bana  doğru  gelmedi. Çünkü  o  köpeğin  sahibini uzaktan  tanırım. Yaşadığı  apartmanın  arka  bakçesini sarmaşıklarla  çevirmiş,  bir  takım  iri  köpekleri  hangi  amaçla  barındırıyorsa  orada tutan,  doğru  dürüst bakımlarını yapmayan,  egzersiz  ve  gezdirme  gibi  gereklilikleri yerine  getirmeyen  bir  insan. Zavallı  hayvanlar  o  bahçede yarı  aç,  bakımsız, psikopat  hayvanlara  dönüşmüş durumdalar. Saldırgan  olan  hayvanı  bağlamadan  tutan  bir  insanın  çevresini  mutlaka  tellerle ya  da  yüksek  duvarlarla  çevirmesi  gerekirken  bahçeye  öylece bırakıyor.Bunları  veterinerim  de  doğruluyor  çünkü kliniğin  tam  karşısında ..  Sonuçta  bu  sabah  kurban  bizdik. Başkaları  da tehlikede  olduğu  için  durumu  adli makamlara  iletmem  gerektiğini  düşündüm. Minik  için  rapor  alıp  karakola  suç  duyurusuna  gittim. Memur  Bey  çok  ilgilendi,  benim  de az da  olsa yaralandığımı ,  bunun  önemli  bir  delil  olduğunu,  bu  yüzden  Adli  Tabip’ten  rapor almam gerektiğini söyledi.  Şimdi  rapor almak  üzere  Adli Tabip’e gidiyorum..

Minik hala şokta…

2 Yorum

Filed under Yaşamdan, Yaşamdan. Hayvan Sevgisi ve Hayvan Hakları

2 responses to “Karakolda Ayna Var

  1. colette60

    İkinize de çok geçmiş olsun ! Minik’im umarım çabuk atlatır travmayı. Keşkül’e 3 kez saldırı oldu ve hala büyük köpeklerle oynamıyor ,kaçıyor,kafasını çeviriyor :(Maalesef köpek bakımından anladıkları bu kadar olan öyle çok insan(cık) var ki… Sizi cesur ve kararlı tutumuzla pek çok kişinin de canı yanmasın diye karakola suç duyurusunda bulunduğunuz için de ayrıca kutlarım .Size yakışan da budur zaten ,başkalarını da en az kendiniz kadar önemsemek …

Bir Cevap Yazın

