Ülkemde neler oluyor?

Bu yazı başlığı, bir gazeteci edası ile atılmış bir başlık değil sevgili okurlar. Yani neler olduğunu aktarmak amacı ile yazmadım. Tam tersi  olup biteni  izleyip bu uygulamaların  bizleri nereye götüreceğini bilememenin verdiği kaygıyı anlatan bir  başlık bu…

Şimdi yine soruyorum; ” Ülkemde  neler oluyor?”

2012’de okullarda  zorunlu Arapça dersleri başlatılıyormuş. Bilen varsa  söylesin, bu  gerekli mi? Gerekli ise  yararı ne olacak?  Ulusça  tek  eksiğimiz  Arapçayı iyi bilmememiz mi?

Ya  din görevlisi olarak atanacak derin dini bilgisi olan melleler (mollalar)  konusuna ne diyorsunuz? Az önce ana haber bültenlerinde  açıkladılar. 1000 kişilik  bir kadro açılmış ve bu  kadrolara yeterli dini bilgisi olan  kişiler, sınavla!!! atanacaklarmış. Gereğinden fazla İmam Hatip lisesine sahip bir ülkede bir  de alaylı din adamları devlet  kadrolarında  çalışacaklar.  Bunun  mantığını, gerekçesini anlayan varsa  lütfen bana da anlatsın.

Bir  de  Atatürk’ün emri ile kurulan ve  bu güne dek Meclis’in koruma görevini  yapan Muhafız Taburu’nun  artık gerekli olmadığına karar verilmiş. Bundan böyle bu görevi Muhafız Taburu askerleri  değil de polis  ve özel güvenlikçiler yapacaklarmış. Böyle bir  birimin  şimdiye dek  görevini  en iyi şekilde yapması bir yana sembolik  olarak da  bir ağırlığı olduğunu düşünüyorum. Layıkı ile kutlanmayan Cumhuriyet Bayramı’ndan sonra  bu tür  değişiklikler beni  çok rahatsız etti  doğrusu..Atatürk’ün  bıraktıklarının izlerini  silme çabası gibi algılamam gereksiz bir  kuruntu mu dersiniz?

Lütfen  siz  söyleyin, bu olanların  amacı  nedir? Ben  anlayamıyorum  doğrusu..

Yorum bırakın

Filed under Memleketimin Halleri, Türkiye, Yaşamdan, İronik Yazılar

Bir Cevap Yazın

