Güne Kötü Başladım / Mahallemizde Ağaç Katliamı !

Sabah yürüyüşü için çıkmıştık Minik’le.. Evimizin karşısındaki muhteşem kauçuk ağacının etrafında bir telaş! Belediyete ait  kalabalıkça bir ekip canım  ağacı kesiyor. Çevreden insanlar da sigaralarını tüttürerek  izliyorlar.. Gözlerime inanamadım.. Hemen ekibin başında bulunan görevliye koştum ve durumu öğrendim;
Efendim,  ağacın yakınındaki bir kaç esnafın isteği üzerine ağacı kesiyorlarmış.. ”Yapmayın, etmeyin, esnaf bilir kişi midir? Bu işin uzmanları gelip  durum tesbiti yaptılar mı? Ağacın verdiği zarar resmi olarak tesbit edildi mi? Bu ağaca  nasıl kıyarsınız?” tarzı  söylemlerime  ve  tepkilerime rağmen,  ağaç  korkunç bir şekilde  kesilmeye devam edildi. Ekibin şefi olan bayan,  aslında  esnaf tarafından, ağacın kökünden kesilmesinin talep edildiğini ancak  büyük bölümünü keserek  sorunu çözmeye ikna ettiklerini söyledi.. Zaten  ağacın tepesi kesilmiş, ucube hale  getirilmişti. Ağaçlara  olan ilgim nedeni ile bu şekilde kesmenin  onu  ölüme mahkum etmek  anlamına  geldiğini biliyordum. ”Bir  de  dilediğiniz yere şikayet edin !” diye  küstahça yanıtlar aldım. Tepkim artınca, kesimi destekleyenlerle  tartışma  içinde buldum kendimi. ”Bu ağaç  betonları çatlatıyor” diyordu birisi.  Betonu ağaçtan  değerli  sayan zihniyetle  tek başına  savaşmanın  nasıl bir duygu olduğunu  düşünün. ”Vah!vah! yazık ağaca diyen tek tük insanlar dışında kimseden destek  yoktu.

Zaman harcamadan Orman Bölge Müdürlüğü’nü aradım ama ağaç park bitkileri kategorisinde olduğu için  bir şey yapamayacaklarını söylediler. Eğer  bir orman bitkisi (örneğin  çınar ağacı) olsaydı  gereken yapılacaktı.
Bu durumda bilen varsa söylesin sevgili okurlar;
Esnaf bilir kişi midir ki, bu ağaç zarar veriyor deyince belediye  ekip  gönderip  o ağacı kesebiliyor?

Zaten beton yığınları arasında sayıları git gide azalmakta olan  ağaçların yaşamlarına son vermek bu kadar  kolay mı olmalı?

İçim acı ve öfke ile, gözlerim yaşla dolu, Antalya Valiliği’ne bir dilekçe yazdım. Bakalım ne olacak? Yoksa belediye, çevre bilincinden yoksun insanların isteği doğrultusunda bu  saçma uygulamalarına devam mı edecek? Ahhh ahhh  benim ülkem!!!

Yorum bırakın

Filed under Antalya, Çevrecilik, Doğa Bilinci, Yaşamdan

Bir Cevap Yazın

