Yaşamınızı alt üst eden bir rahatsızlık:Bel fıtığı


Sabah erken sayılabilecek bir saatte, Minik’i alıp dışarı çıkmak zorundayım. Hem köpeğimin sabah yürüyüşü için hem de aşağıda mama bekleyen kediciklerin sabah mamalarını vermek, sularını tazelemek için. Yıllardır yaptığım bu iş artık benim için zor gelmiyor.

Ne var ki her zaman işler yolunda gitmiyor. Beklenmedik bir anda sorun yaşanabiliyor. Şöyle ki;
bir kaç gün önce gayet sağlıklı olarak evden çıktım. Hemen apartmanın arkasında beni bekleyen kediciklerin mama kabına uzanmamın ardından belimden bacağıma doğru yayılan keskin bir ağrı ile öylece kalakaldım. Doğrulmak bir yana nefes bile alamıordum. Zorlukla doğrulup mama ve suyu bırakıp minicik robot adımları ile, yüzüm ağrıdan gerilmiş olarak güçlükle eve döndüm.

Günlerdir özellikle geceleri artan, hareketlerimi kısıtlayan, belimden başlayıp bacağıma yayılan bel fıtığı ağrıları hayatımı cehenneme çevirdi. Ayağa kalkınca ya da oturunca iyi kötü katlanabilir olan ağrı özellikle yatma, bacağımı toplama ya da uzatma, sağa sola dönme hareketlerini yapınca dayanılmaz oluyor. Mr incelemesinde küçük bir fıtık olarak görülse de yaşam kalitesini çok düşüren, ne zaman yoklayacağı belli olmayan bir rahatsızlık.  Henüz operasyon düşündürmüyor doktoruma göre ama boynumda da iki fıtık ve iki yıl önce sağ kolumda, bir ay önce de sol kolumda başlayan tenisçi dirseği rahatsızlığı olan biri olarak bende moral sıfır..

1 Yorum

Filed under Sağlık, Uncategorized

One response to “Yaşamınızı alt üst eden bir rahatsızlık:Bel fıtığı

  1. colette60

    Bel rahatsızlığının yaşam kalitemizi ne denli düşürdüğünü ben çok iyi bilirim. Sizin bir de dirsek,kol ,boyun fıtığı rahatsızlığınız var . Çok zor ve çok ağrılı olduğunu tahmin edebiliyorum .Benim de günlük alışkanlıklarımı gözden geçirmem ve daha rahat bir yaşam sürdürebilmem için doktorumun önerilerini dinlemem gerekiyor ama yapamıyorum😦 Yaşam tarzımız çok benzeşiyor sevgili komşum. Hiç büyümeyen çocuklarımız var bu nedenle ev yükümüz daha fazla. Size klasik ” kendini yorma ” söylemleri yarar sağlamaz,onu da biliyorum. Bana böyle söyleyenler oluyor da🙂 Ben fizik tedaviden memnun kaldım bir deneseniz diyorum ve size acil şifalar diliyorum.

Bir Cevap Yazın

