Merhametli ve özverili olmak böyle istismar edilir!

Ben ve Jale geçen yılki  kermeste.

Bu insanı tanıyorum.

Sokak hayvanları ve terkedilmiş sahipliler için yaptığı fedakarlıklar, özveri ile kendini parçalaması ona  başka üzüntüler de getiriyor.
Şöyle ki; bu konuda hassas ve  verici insanlar zaten  hayvanların  maruz kaldığı  durumlardan  fazlası ile etkilenip  diğer insanlardan kat be kat  daha fazla  acı çekerler. Bir de hayvansever olmayan insanların her türlü tepkisi ile karşı karşıyadırlar. En yakınlarından bile eleştiri alırlar,  dışlanırlar, hatta deli gözüyle bakılır  bizlere..Onların yaşadıkları psikolojik  savaş hiç bitmez.  Maddi yönden sürekli zorlanırlar, özel yaşamları  olumsuz etkilenir, vs. vs..

Bunlar yetmezmiş gibi  hayvansever  olduğunu iddia edip, bu tür  özverili insanları kullanmak isteyenler (hatta  kullananlar) var ki; onlara ”sizin gibi hayvansever olmaz olsun!”  diyorum…

Sonunda  Sevgili Jale de dayanamayıp  isyanını  dile getirmiş. Facebook’ta  yazdıklarını okuyunca, yerden göğe haklı olduğunu  bilen biri olarak, hatta ailevi durumum nedeni ile  Jale kadar koşamasam da ben de aynı sıkıntıları daha  küçük boyutta  yaşayan biri olarak, bu konuyu dile getirme ihtiyacı duydum.
Durumun daha net  anlaşılması için Jale’nin yazısını   hiç değiştirmeden, aynen aktarıyorum:
(Başlıktaki ifade kendisine aittir. Kırılmışlığının, yaşadığı sıkıntıların ve  haklı öfkesinin yansımasıdır..)

JALE ÜNSAL’I ARARSIN EŞEK GİBİ GELİR ALIR!!!

 ”2 Gün önce ben Güzelobada 3 köpeğe ev ararken telefonum çaldı.. 5M Migrosun önünde hamile bir kedi olduğunu söylediler. Bende durumumu söyledim ama arabası olduğu halde işe geç kaldığını söyledi. Barınağın numarasını verdim o zaman. Çok yakın bir yerin adresini verdim oraya bırakın dedim ama götüremedi. Ama ben SÜPERMENİM uçarak Antalyanın bir ucundan diğerine anında gelebiliyorum ya. Hatta benim arabam mazot veya benzinle çalışmıyor SUYLA çalışıyor.. Benim numaramı başka birine verip dün gecede o kişi aradı ve ben bugün Bahar can’la beraber barınağa gidecektik önce migrosa gidip kediyi aldık geçici bir eve bıraktık.. Toplamda 15 dakikamızı aldı.. Ama JALE ÜNSAL diye bir kadın var, açarsın EŞEK gibi gelir alır diyorsunuz değil mi??AMA YETER GERÇEKTEN BU TARZ TELEFONLARDAN BIKTIM!!!!!!!!!! Ben 1200 tl maaş alan emekli bir bayanım ve başka hiç bir gelirim yok ve ben bu işleri yaptığım için bir yerlerden maaşda almıyorum.. Sadece haber vererek görevinizi yaptığınızı mı sanıyorsunuz???”

1 Yorum

Filed under Hayvan Sevgisi ve Hayvan Hakları

One response to “Merhametli ve özverili olmak böyle istismar edilir!

  1. jazeb

    “Sadece haber vererek görevinizi yaptığınızı mı sanıyorsunuz?” sözünde takıldım. Gerçekten öyle sanıyorlar. Haber veriyorlar ve vicdanlarını rahatlatıyorlar. Sen o hayvanlar için ne yapıyorsun diye sorsak verebilecekleri tek cevap “üzülüyorum” olabilir. Kendileri bu kadar duyarsız ve bencil olduklarından mıdır nedir hayvanseverlerin özverilerine katlanamıyorlar.
    Aslında bu sadece hayvanlar için değil. Bu tarz insanlar (ve malesef çok fazlalar) her alanda kendilerini gösteriyorlar. Mesela sokakta org çalıp şarkı söyleyen kör bir adama iki üç kuruş vererek bütün özürlülere vazifesini yerine getirmiş gibi vicdan rahatlatır.
    Oturdukları rahat koltuktan kalkıp harekete geçmeleri gerektiğini nasıl anlatabilirsin ki bu insancıklara?
    Biz güçlüyken ve karşımızda yardımımıza ihtiyacı olan birileri varken (hayvan ya da insan ya da bitki) nasıl olur da elimizi uzatmaktan çekiniriz.
    Okullarda bunun eğitimi verilmeli belki de.. Bu kadar ruhsuz bir toplum olamayız biz.

Bir Cevap Yazın

