Gideceğim Bu Yerden!

Bazı insanlar hiç zorlanmadan yaşamlarında değişiklikler yapabilirler. Alışkanlıklarını,  işlerini, kurulu düzenlerini,  çevrelerini gönülden istedikleri bir şey varsa, onun  uğruna değiştirebilirler..Az önce saydıklarımın  hiç biri o kadar da önemli değildir; yeter ki bir şeyi çok istesinler. Belki bir miktar risk alırlar ama  böyle insanların  hedefledikleri yerlere ve konumlara  gelme, istedikleri gibi yaşama şansları  daha yüksektir. Bazen evdeki hesap  çarşıya uymasa da yani  başaramasalar da en azından ”çabaladım ama olmadı, tekrar deneyeceğim”  diyecek kadar da  cesaretlidirler..

Bir de benim  gibiler vardır ki..Ahhh, ahhhh!  Ömürleri temkinli yaşamakla geçmiştir. Çok istedikleri,  hatta biraz çaba ile ulaşabilecekleri  pek çok güzelliğe sırf bu temkinli  olma huyları yüzünden uzaktan bakma  durumları ile idare ederler. Fazlası ile  hak ettikleri halde bir türlü  gönüllerince bir düzen kuramazlar. Dahası gereğinden çok yüklendikleri sorumlulukların altında ezile ezile geçip giden yaşamları onlara  ironik bir şekilde dersler verse de, onlar bu dersleri almazlar. Büyük kararları vermekte zorlanırlar. Ne bileyim, illa  çevre desteği falan beklerler..Tüm bunlardan neden söz ediyorum dersiniz?

Ben de bunca yıl bekledim bekledim ve artık yaşamımla ilgili önemli  değişiklikler yapmam gerektiğini düşünüyorum. Yıllardır  istediğim ama bir türlü cesaret edemediğim köklü değişiklikler için güç toplama  aşamasındayım. Çok uzun zamandır kent yaşamının kargaşasından bıkmış durumdayım. Şehrin  göbeğinde koca bir bulvarın üzerindeki  küçük dairem  ve çevredeki beton yığınları artık beni boğuyor. Trafik gürültüsü, egzoz kokusu, görüntü kirliliği, gitgide  yabancılaşan  insanlar gün geçtikçe daha da katlanılmaz  geliyor. Küçük  bir yerleşim yerinde bahçeli bir ev  alıp kafamı dinlemek istiyorum.  Bunu yapabilmek  çok kolay değil ama imkansız da değil. Kısacası dostlar, bunca yıldır, istedim ama bir çabamız olmadı. Artık ötelemenin anlamı yok. Bir kaç gündür eşimle ve oğlumla durum değerlendirmesi  yapıyor, şunu satıp şunu mu ayıralım, yok olmaz, şu kadar kredi alıp şöyle mi yapsak diye kafa patlatıyoruz. Bir yandan da Manavgat, Alanya sahilleri kazan biz kepçe, satılık  bahçeli evleri, yerleşim yerlerinin sosyal, kültürel özelliklerini vs. araştırıyor, sürekli emlakçılardan bilgiler alıyoruz. Bir  sürü  fotoğraflar gönderildi, gidilip  görülecek tüm bu evler..

Aman ne zormuş bu işler! ”Tamam , galiba aradığımızı bulduk” diye sevinirken,  olmadık bir  pürüz çıkıyor ya da içimize sinmeyen bir  durum ortaya çıkıyor. Örneğin  çok güzel  manzarası olan  bakımsız bir ev, ya da uzak bir yerde güvenlik açısından tedirgin edici bir konumda muhteşem bir ev olabiliyor. Çok yakınlarımızın olumlu, olumsuz düşünceleri, akıl vermeleri, kendi  düşünceleri doğrultusunda hareket etmemizle ilgili beklentileri, zaten karar vermekte zorlanan biri olduğum için beni çok bunalttı.. Belki maddi kayıplarım olacak, yorulacağım, üzüleceğim, göz yaşı bile dökeceğim ama ben hayatımda bu değişikliği istiyor muyum? Evet istiyorum.  O halde kararlıyım dostlar.. Bu  kez  gerçekten kararlıyım..Zaman git gide daralıyor. Gideceğim bu yerden.

Yorum bırakın

Filed under Yaşamdan

Bir Cevap Yazın

