Siyah İnci’mizi Kaybettik


O’nu sokakta beslediğm bir grup kedinin arasında fark etmiştim. Diğer kedilerin yemelerini bekliyor daha sonra kalan mamaları yiyordu. Şaşırmıştım; neden böyle yapıyor diye. Daha küçük kediler bile grup içinde paylarını alabilmek için atak davranırken o bir kenarda bekliyordu. Dikkat edince anladım ki, iki gözü de kördü.

Bu durumda onu sokakta bırakamazdım. Bizim evin durumu malum, kapasite dolu. Zor bir yuva arayışı döneminden sonra benim gibi iflah olmaz bir hayvansever olan bir arkadaşım geldi aklıma. Onun da bir kedisi olduğu halde kör kediciğe evini açtı. Sonrasında gördük ki, o  gerçekten  bir melekmiş.. Ev hayatına çok kolay uyum sağladı. Dahası ona kucak açan, annesi olan arkadışımla sevgi yumağı oldular.. Tam bir yıl güvenli ve huzurlu yuvasında çok iyi koşullarda yaşadı. Aşılarını yaptırıyor, kaliteli mamalarla besliyorduk. Üstelik onu çok seven iki annesi vardı. Ta ki üç hafta öncesine kadar bir sorun yoktu. Üç hafta önce İnci’miz hastalanmış, Sezoş annesi bana telefon etti. Derhal veterinere götürdük. Kocaman taşlar düşürüyordu. O günden beri gereken her şey yapıldı, veterinerimizin olağanüstü gayreti işe yaramadı, İnci tedaviye yanıt vermedi. Son üç haftadır, sabahları uyanınca ilk aklıma gelen ”İnci’m nasıl acaba” oluyordu. Geceleri bir kaç kez uyanıp tekrar uyumakta da zorlanıyordum. Gün içinde hep aklımda ve yüreğimde o vardı. klinik ikinci evim gibi olmuştu..

Hayatımıza bir melek gibi girdi ve gidişi de bir melek gibi oldu. Uyumlu, vakur ve son derece sabırlı kediciği asla unutmayacağım. İçimdeki acıyı tarif edecek bir sözcük yok. Bunu ancak onların nasıl sevgi dolu muhteşem varlıklar olduğunu bilenler ve bir can taşıyan her varlığın yaşam hakkına saygı duyan duyarlı, bilinçli insanlar anlayabilir. Yoksa ”bir kedi için bunca göz yaşı dökülür mü?” deyip, dudak bükenler değil.. Böyle düşünüp bir de utanmadan ifade edenlere sevgi ve saygı duymuyorum, benden uzak olsunlar..

4 Yorum

Filed under Hayvan Sevgisi ve Hayvan Hakları, Yaşamdan. Hayvan Sevgisi ve Hayvan Hakları, İz Bırakanlar

4 responses to “Siyah İnci’mizi Kaybettik

  1. colette60

    Çok üzüldüm sevgili komşum,yüreğime bir ateş düştü sanki:( Sizin ne halde olduğunuzu tahmin edebiliyorum. Allah sabır versin. İnci kız melek oldu ,bizim evlatları koruyup gözetecek artık!

  2. orwellsfarm

    biz onları sevdiğimiz ve hatırladığımız sürece sevdiklerimiz ölmez.yazdıklarınızı okuyunca çok üzüldüm. inanın ağlayarak burnumu çekerek yazıyorum.acınızı yürekten hissettim. inci kız huzur içinde uyusun.

    • Çok teşekkür ederim. Belli ki çok duyarlı birisiniz. Sizleri de üzdüğüm için bağışlayın. Çok içim yandığı içi paylaşmadan edemedim.

  3. eaydinbas

    Çok kötüyüm şu anda, burnumun direği sızlıyor gözyaşlarımı tutamıyorum.. Canım benim canımm.. Melek oldu o şimdi, en güzel yerlerde ve orada sizlere şefaatçi olacak inşallah…

Bir Cevap Yazın

