Antalya’da Belediyece Kısırlaştırılan Sokak Köpeklerinin Çilesi

Geçen yıldan beri mücadelesini verdiğim ve ne yazık ki sesimi duyuramadığım bir sorun yaşanıyor burada..

Antalya’da görünürde oldukça modern olan ”Sokak HayvanlarıTedavi ve Rehabilitasyon Merkezi”  diye adlandırılan yerler var. Buralara barınak denmesini istemiyorlar ve üstüne basa basa böyle adlandırıyorlar. Adı her ne ise önemli de değil. Ben Konyaaltı Belediyesine ait olanı  gördüm. Asıl sorun şu ki, daha geçen yıla kadar kırık, trafik kazası vs. durumlarında röntgen cihazımız yok diye müdahale etmiyorlardı. Evimin önünde otomobil çarpan(sürücü kaçtı) bir  köpeği  oraya götürüp tedavi ettirmek istedim. Sonra geri getirip özel bir klinikte  kendi imkanlarımla tedavi ettirmek zorunda kaldım. İmza kampanyası açarak röntgen cihazı aldırdık.

Asıl  yardımınızı isteyeceğim diğer bir sorun da ;
turizm beldesi olan Antalya’da sokak köpekleri kısırlaştırma proğramı görüntüsü ile katlediliyor. Nasıl mı?

Belediye veterinerlikleri proğramları gereği belli sayıda kısırlaştırma  operasyonu yapmayı hedeflemişler.Bu hedefi de tutturuyorlar ancak operasyon geçiren hayvanları hemen aynı gün, ya da ertesi gün tekrar  sokağa bırakıyorlar. Ben bu durumu farkedince hemen araştırma yaptım, Hatta belediye veterineri ile telefon görüşmesi yaparak durumu sordum. Yapılan uygulamanın doğru olduğunu,  Ankara’da da  böyle yapıldığını söyledi. Yani Ankara’da da böyle yapılması  bu uygulamanın doğru olduğunu kanıtlarmış gibi…O günlerde  hayvansever bir arkadaşımın  sokakta baktığı bir köpeğin kısırlaştırılması gerekiyordu, yalvar yakar o hayvanı bir kaç gün merkezde tutmalarını sağladım. Hatta Orman Bölge Müdürlüğü’nden  tanıdıklarımı araya koymak gibi  aslında  nefret ettiğim yöntemleri kullandım. O köpek bunca ısrarla beş gün merkezde tutuldu. Öte yandan  diğer onlarca köpek  kesilip biçilip  ardından sokaklara bırakıldıkları için hemen hepsi enfeksiyon kapıp ölüyorlar. Antalya gibi sıcak bir  kentte yaraları kurtlananlar bile var. Kısacası ben geçen yıl  bu konu ile ilgili çok  çaba gösterdim. Burdur Veterinerlik Fakültesine ve  tanıdığım veteriner dostlara sordum, Operasyondan sonra en az bir hafta  yaraları  mikrop kapmayacak hale gelinceye kadar  merkezde kalmaları gerektiğini  söylüyorlar. Ne yazık ki, yanlış uygulamaya devam ediliyor. Üstelik hiç de yaptıkları yanlıştan rahatsızlık duymadan. Neden böyle yapıyorsunuz diye sorulunca, böyle olması gerekiyor yanıtını  veriyorlar.

Bugün bir sokak kedisini tedavi ettirdiğim özel kliniğe başka bir hayvansever hanım tarafından bir sokak köpeği getirildi. Muayene sonucu çok kısa süre önce kısırlaştırılmış olduğu ve aynı zamanda ilerlemiş bir uyuz vakası da olduğu görüldü. Yani hayvancığı o durumda sokağa göndermişler. Hiç olmazsa uyuzunu tedavi edin, değil mi? Duyduğum üzüntüyü,acıyı  ve öfkeyi anlatamam.

İşte durum bu. Ben tek başıma sesimi duyuramıyorum. Antalya’da göz göre göre kısırlık operasyonu kisvesi ile yapılan katliama dur demek için Haytap’ın  ve diğer hayvan hakları savunucularının yardımını istiyorum. Lütfen bu durumu iletin.

1 Yorum

Filed under Hayvan Hakları, Hayvan Sevgisi ve Hayvan Hakları, Sokaktaki Canlar, Yaşamdan. Hayvan Sevgisi ve Hayvan Hakları

One response to “Antalya’da Belediyece Kısırlaştırılan Sokak Köpeklerinin Çilesi

  1. canSu

    hayvanlar dilsiz olduğu için yaşadıklarını anlatamıyorlar.İnsanlarda bu durumdan yararlanıyorlar, bir kampanya başlatıyorlar süslüyorlar püslüyorlar amaç insanlara birşey yaptıklarını kanıtlamak.Sonuç şu gün gelicek insanlar susmanın cezasını ağır ödücekler.!

Bir Cevap Yazın

