Evlerimizdeki Görünmez Canavarlar

Hemen hepimizin bildiği ama çıplak gözle göremediğimiz için çok da önemsemediği, evlerimizin istenmeyen paylaşımcıları olan canlılar onlar.
Akarlardan söz ediyorum(tık)  


Bunlar, insan ve hayvanların deri döküntüleri ile beslenen oldukça dirençli yaratıklar. Bir adı da Mayt..Yumurtlayarak çoğalıyorlarmış ve sayıları da koloniler oluşturdukları için milyarlarca..
Geçen gün yabancı bir belgeselde izledim. Görünürde oldukça düzenli ve temiz bir Amerikan evinin akar olması muhtemel yerlerinden alınan  örnekler, elektron mikroskobu ile incelenince bakın neler görüldü:
Ama bu yerler neresi, öncelikle onu söyliyeyim, başta yatak, yastık ve yorganlar, halılar, ev tozları, koltuk ve kanepeler.  Görüyorsunuz ki, insanların en önemli yaşam alanları bunlarla dolu.

 Çok ürkütücü değil mi? Gözle görülememeleri  daha da sinir bozucu bence. 

Acaba şu yastıkta varlar mı? Ya yatağımda? Halılarda da  oldukça fazla olmalılar? 
Bu gibi sorularla  panik olmanız işten bile değil.
Şimdi, evde kedileri ve köpeği olan biri olarak  ben de  o paniği yaşayanlardanım. Böyle bir bilimsel gerçek olduğuna göre elimden geldiğince maytlarla savaşmağa karar verdim. Grip nedeni ile  bir süredir ev temizliğinde istediğim kaliteyi tutturamıyordum. Aslında  normalden fazla elektrik süpürgesi ile haşır neşirim  ama acaba kafi mi? Piyasada maytlarla savaştığı söylenen elektrik süpürgeleri var. Hatta benim son  satın aldığım da  güya bu işi yapıyormuş. Her ne kadar hiç bir  elektrik süpürgesi bunu başaramaz diye bir makale okusam da  belki de işe yarıyordur diye artık o  süpürgeyi daha çok kullanmağa karar verdim. 

İlk iş olarak bugün  evin  bir bölümünü  dip bucak süpürüp oldukça güçlü bir deterjanla sildim. 


Kullanmakta olduğumuz iki battaniyeyi yıkayıp bir de yüksek sıcaklıktaki buhardan geçirdim.


Tüm yastık yüzleri de yıkandı ve buhardan geçirildi. (elörgüsü olanlar da dahil.)


Üç halı, süpürüldü, silindi ve buharlandı.
Yatak mayt öldürdüğü idia edilen süpürge ile süprülüp  sıcak buharla bir güzel dezenfekte edildi.
Çarşaflar, nevresimler bundan böyle 60 derecenin üzerinde yıkanacak. Genellikle daha düşük sıcaklıklarda yıkıyordum ama kafi değilmiş.. Elbette buharlı  ütü ile  olabildiğince yüksek sıcaklıkta ütüleyeceğim.
Bu günlük bu kadar. Yarın salondaki halılar, eşyalar  aynı işlemden geçirilecek. Klimaların filtrelerini de çamaşır suyu  katılmış su ile yıkanacak.  Çarşamba günü zaten  yardımcım gelecek, tüm ev temizlenecek.
Yine de bu  mayt konusunu araştırmağa devam ediyorum. Sanırım  mutlaka kimyasal temizleyici gerekiyormuş.:((  Sıcak buhar çok  aklıma yattı. Lütfen siz de bilgi ve deneyimlerinizi  benimle paylaşın.

Bu can sıkıcı konuyu paylaşmak zorunda kaldım , çünkü benim tahminlerimden çok daha fazla yaygın olduklarını öğrenince dayanamadım. Her şey sağlık için.. Hepinize sağlıklı tertemiz  yaşamlar diliyorum.

Yorum bırakın

Filed under Sağlık, Yaşamdan

Bir Cevap Yazın

