Parkta Kesilen Kediler İçin ne Yapabiliriz?

Değerli arkadaşlar, hepinizin  yüreğini burkan bu durum için  elimden gelen her şeyi yapmağa çalışıyorum. Sabah  erkenden görüntü alabilir miyim umudu ile parka  gittim. Ne yazık ki  yaralı iki kedi de ortalıkta yoktu. Sekiz on kediden oluşan gruptan sadece üç kedi geldi mama yemek için. Ben de sadece onları görüntüleyebildim. Sabah  rastladığım esnaf komşularla  konuşup durumu anlattım ve onlardan yazacağım dilekçeye  imza  atmalarını istedim, kabul ettiler. Aşağıdaki dilekçeyi yazdım. Gün içinde imza toplayıp muhtarlığa ve emniyete vereceğiz.
Bu arada bloğumu takip eden dostlar bilirler, şu günlerde taşınıyorum. Önceden yaptığım ayarlamalar nedeni ile şehrin öteki ucundaki yeni evime  sık sık gidip gelmek zorunda kalıyorum. Bir yandan da bu sorunu çözmeden gitmek istemiyorum. Çünkü ben gidince  parktaki canlar büyük ölçüde sahipsiz kalacaklar. Özellikle  iki yavru çok savunmasız. Biliyorsunuz ben Colette’i de aynı parkta kuyruğu ve  kulağının ucu kesilmiş olarak bulup tedavi ettirmiş ve sahiplenmiştim.

Parkta rastladığım ilk kesik olayından söz eden 9 Mart tarihli yazım: Begonvilli Ev Halleri
Maalesef bu hayvan ikinci kez daha kötü kesildi.

İşte dilekçemiz:

“Bizler  Turgut Reis caddesi  sakinleri ve esnafıyız. Caddemizdeki  Belediye ekmek satış yerinin bitişiğinde bulunan  küçük parkta   biz mahalle sakinlerini  son derece tedirgin eden ve üzüntüye boğan   durumlar mevcuttur.  Dinlenme ve spor yapma amaçlı bu parkta, sıklıkla bir takım  çocuk yaştaki genç  insanların  akşam karanlığında alkol ve uyuşturucu   aldığını görmekte, onların hoş olmayan tavır ve hareketlerini gözlemlemekteyiz. Ayrıca  yine alkolik bazı yetişkinler burada sızıp sabahlamaktadır.  Asıl tehlikeli  olan  ilk gruptur. Çünkü son günlerde parkta barınan  ve hayvansever hanımlar tarafından kollanıp bakılan birkaç  sokak kedisi tesadüf olmayacak şekilde jiletle  ya da kesici bir aletle kesilmiş perişan halde ölüm kalım savaşı vermektedir. Bunlardan  yakalanabilenlerin tedavisi hayırsever vatandaşlar tarafından yaptırılmıştır. Ayrıca park  belediye tarafından  düzenli olarak temizlendiği halde  pislik içindedir. Özellikle içki şişeleri ve bardaklar her an mevcuttur.  Bu durumun  birkaç  günlük gözlem sonucu tesbiti mümkündür.   Ancak  geçici önlemler yerine köklü çözüm  bulunmasını arzu etmekteyiz.

Bu nedenle  bu parka ve  benzer durumların yaşandığı diğer  mahalle arası parklara  güvenlik kamerası konulmasını talep ediyoruz.  Bu olumsuzlukların  giderilmesi  ve  olayların faillerinin bulunması için gereğinin  yapılmasını arzederiz.
Turgut Reis cad. sakinleri

Yorum bırakın

Filed under Hayvan Hakları, Hayvan Sevgisi ve Hayvan Hakları, Sokaktaki Canlar