Çok uzaklardan bir lezzet! Dulce de Leche – Süt Karameli

Her şey buradaki tarifle başladı sevgili  okurlar!

Dulce de Leche Cupcakes

Ama durun, epeyce zamandır yapmadığım kağıtlı keklere yeniden merak sarmamla başladı desem daha doğru olur.

”Madem sık yapmıyorum, farklı ve tadı damakta kalan bir kaç cupcake tarifi  bulup denemeli” dedim.. Ve yukarıda bağlantısını  verdiğim siteyi buldum..

Bir de  şu resmi görünce keklerin üzerindeki karamelin kokusunu  aldım adeta  ve denemeye  karar verdim.

Kağıtlı kekin malzemeler mutfağımızda  olan şeyler ancak  tarife adını veren Dulche de Leche, yapımı saatler alan bir tür süt tatlısıydı. Türkçe’ye süt karameli ya da süt reçeli diye çevirenler var.  Hiç denememiştim ama   bir kaç sitede  görmüştüm tarifini..Her ne ise, başta Brezilya olmak üzere Şili ve diğer Güney Amerika ülkelerinde çok sevilen, pasta ve keklerde de  süsleme ve lezzet artırıcı amaçlı  da  kullanılan bu  karameli yapsam mı derken, yakınımızdaki köyde oturan sütçü hanım koca bir damacana dolusu taze sütle gelmez mi..  Eee, artık, denemek zorundayım, bu kadar tesadüf olamaz dedim ve daldım mutfağa,

Sonra  da süt tenceresinin başında iki buçuk litre sütü karıştırken buldum kendimi.

Süt karamelinin ölçüleri ve tarifi şöyle:

1 litre süt için bir bardak toz şeker ve yarım çay kaşığı  karbonat.  Vanilya çubuğu ya da toz vanilya önerenler de var ama ben berrak olmasını ve karamel tadını bastırmamasını özellikle istediğim için vanilya kullanmadım.

Ve tabii ki,  bolca sabır.  Öyle söylendiği gibi dört saat falan sürmese de  bir iki-ikibuçuk  saati  gözden çıkarın.

Ben ikibuçuk litre sütle yaptım..

Derince bir tencerede önceden kaynatılmış süte  şekeri ekleyip bir çırpma teli ile karıştırarak orta ateşte kaynama sıcaklığına  gelmesini bekliyorsunuz.  Kaynamaya başlayınca   karbonatı ekliyorsunuz. Karbonatı fazla koyanlar  renginin çok koyu olduğundan şikayet etmişler..Ben önerilen ölçüyü uyguladım. Karışım  göz  göz olarak kaynamaya devam ederken  sık sık karıştırmayı ihmal etmeyin. Beş dakikada bir karıştırın dense de ben daha sık karıştırdım.

Taşırmadan,  karartmadan  yavaş yavaş  rengin karamele dönüşmesi  gerekiyor. Sütünüz  tencerede dörtte biri kadar  kalınca  ve rengi  karamel rengini alınca olmuş demektir.  Ben 13.00 gibi başladım ve 15.15  gibi  söndürdüm altını. Ancak,  kağıtlı keklerimin üstünü kaplama  amacı ile yaptığım için çok da koyu olmasını istemedim. Yukarıdaki  keklerde krema yerine kullanılmış; bence bu keklerin  çok tatlı ve  yoğun  olmasına neden olur. Fazla tatlı şeyleri sevmediğim için ben keklerimi  ince bir tabaka ile kaplamayı   düşünüyorum. Soğuma sırasında da  hızlı hızlı karıştırdım bir kaç kez. Bakalım  sonuç  nasıl olacak? Soğumadan  yenilmesi önerilmiyor!

Son not: Işığı kaçırmamak amacı ile yeteri kadar soğumadan fotoğrafını çektim, Bu yüzden biraz  akışkan görünse de soğuyunca kıvamı mükemmel oldu. Tadı ise, her iki ana maddenin yani  sütün de şekerin de çok baskın olduğu bir lezzette. Ekmeğe sürülerek yenince  harika oluyor,  yine de benim için fazla tatlı. Çocukluğumuzda yediğimiz sütlü misafir şekerlerini anımsattı bana.

Yorum bırakın

Filed under Mutfağımdan

Bir Cevap Yazın

