Dikkat! Kedilerde Görülen Salgın Hastalık Tehlikeli Boyutlarda!!!

Sevgili Dostlar,
İki gündür çevremdeki kedilerle ilgili yaşadıklarımı sizlerle  paylaşıyorum. Amacım, elimden geldiğince sizlerin çevrenizdeki kedileri koruyabilmek.. En azından  böyle bir durumla karşılaşırsanız evinizdeki canları uzak tutun ve  sonuçlarını bilin istiyorum.

Daha önce yazdıklarımı okumayanlar için kısaca özetliyorum;
İki gün kadar önce kapımın önünde ve bahçemde baktığım onlarca kedi birdenbire durgunlaştı, mama yemez oldular. Bazıları da onlara hazırladığım kedi evlerinden çıkmadılar. Bana çok alışık olan tekirlerden birini yakalayıp veterinere götürdüm. Fotoğrafta gördüğünüz siyah beyaz uzun tüylü ise  hasta haliyle kaçtı ve yakalanmadı, bir depoya sığındı. Sabah erkenden yardımcımla ve komşumla büyük çabalarla onu da yakalayıp  kliniğe götürdük. Bu ikisi tedaviye alındı ama yaşam savaşını kazanabilecekler mi belli değil. Öte yandan gece  gelip  yuvada yatan  tekirlerden biri daha bu sabah çok hasta olarak uzaklaştı. Sanırım ölmek üzere.  Az önce yakınlarımızda bir kedi daha ölmüş. Kısacası dostlar, ölüm etrafta kol geziyor.  Moralim son derece bozuk. Aşısı olmayan tüm hayvanlar hastalıktan kırılıyor. Tahmin edeceğiniz gibi ben  tüm bu hayvanların aşısını yaptıracak durumda değilim. Ancak elimden geldiğince  kaliteli mamalarla besledim bu güne dek. Bir de çok soğuk günlerde onlara korunaklı yuvalar hazırladım.

Şimdi veterinerimle uzun bir telefon görüşmesi yaptım. Evdeki aşılı kedileri dışarı bırakmamamı, aşının büyük ölçüde korusa da her hastalığa etkili olamayacağını anlattı. Zaten  virüsler  sürekli mutasyon geçirerek  dirençli hale geliyormuş. Bir de etrafta dolaşan hasta hayvanların  çişleri kakaları  hatta solunum yolu ile bıraktıkları  mikroplar var. Biz olabildiğince  etrafı çamaşır suları ile  dezenfekte ettik. Mama ve su kaplarını steril hale getirdik. Hasta hayvanların barındığı  yuvaları, içinde bulunan minderleri, havluları  attık.  Temiz ve kuru yerlere mama ve su bıraktık. Elimizden  ancak bunlar geliyor..  Aldığım bilgilere göre komşu kasabalarda ve başka kentlerde de bu tür salgınlar varmış. Veterinerler birbirlerini uyarıyormuş.  Ben de yaşadıklarımı  aktararak sizleri uyarmak istedim. Evlerinizdeki kedileri dışarı bırakmayın. Benimkiler şu an  kapının önünde bekleyip adeta ağlıyorlar ama dışarı bırakmıyorum. Allah bu kedicikleri bizlere bağışlasın ve hepimizin yardımcısı olsun!!!

Yorum bırakın

Filed under Hayvan Sağlığı, Hayvan Sevgisi ve Hayvan Hakları

Bir Cevap Yazın

