Anne Keçi Beni Ağlattı

Bugün öğleden sonra sitemizin yakınındaki köye doğru bir yürüyüş yaptım. Bu yürüyüş sırasında tanık olduğum bir olay yüreğimi dağladı.. Öyle bir duygu seli yaşadım ki, kelimelerle anlatabilir miyim, bilemiyorum..
Etrafı ağaçlarla dolu köy yolunda yardımcımla birlikte keyifle yürüyorduk ki, bize süt getiren Havana Hanım’la karşılaştık. Sürüsü ile birlikte otlaktan  dönüyordu.  Sürüsü inek ve keçilerden oluşan bir sürü.  Havana Hanım beni görünce el salladı ve kucağında bir beze sardığı iki  minik oğlağı gösterdi.  Yavrular otlakta birkaç dakika önce doğmuşlar, henüz ıslaktılar. Derken, annelerini gördüm. Sürünün biraz gerisinde kalmış, henüz plasentası düşmemiş, kan revan içindeki  keçicik  çok huzursuz görünüyordu. Havana Hanım  kucağındaki yavruları üşütmemek için acele ile giderken anne keçi geri döndü ve aksi yöne hızlı hızlı koşmaya başladı. Ben şaşkınlıkla  izlerken yol arkadaşım yardımcım, ”doğum yaptığı yere gidiyor” dedi. ” Neden  böyle yapıyor ki?”  diye sordum. Bir yandan da yardımcıma ”koş, Sütçü Hanım’a  haber ver, keçi uzaklaşıyor” dedim.. Meğer yavrularını  göremeyince kaybettiğini sanmış ve telaşla  doğum yaptığı yere  gidip aramak istemiş. Tam o sırada bizimle yürüyen köpeğimi gördü. Terrier cinsi küçük köpeğimi uzaktan yavrusu sanıp  koşarak bize doğru geldi. Köpeğimi koklayınca yaşadığı hayal kırıklığını anlatamam. Neyse ki Havana Hanım  bebeklerini getirip koklattı. İşte o zaman sevinçle meledi ve peşlerine takılıp gitti. Sizlere anlatmaya çalıştığım bu olayı ne derece gözünüzde canlandırdınız bilemem ama ben çok duygulandım. Anneliğin  nasıl güçlü bir duygu olduğunu bir kez daha görmüş oldum.

Not:Resimlerini çekemediğim için temsili  bir resim kullandım. Eğer görüntü alma olanağım olursa  sizlerle paylaşacağım.

Yorum bırakın

Filed under Hayvan Sevgisi ve Hayvan Hakları, Yaşamdan

Bir Cevap Yazın

