Geleceğe Umutla Bakmak

Bu öyküyü Yrd.Doç. Kahraman Arslan’ın Hayata Yön Veren Hhikayeler adlı kitabı’ndan okudum. Sayfa 142-143’de bulabilirsiniz.

Bir  odada dört mum sessizce yanıyormuş.O denli derin bir
sessizlik hüküm sürüyormuş ki odada, dört mumun fısıltılı bir biçimde
birbirleriyle konuşmaları bile duyuluyormuş.
Birinci mum: “Ben barışım!” dedi. “Artık kimse benim ışık saçmama
yardımcı olmuyor. Çevrem kan ve silah kokuyor. Kavgalar ve savaşlar, masum
insanların ölümüne neden oluyor. Bu durumda yanık kalmamı isteyenler
azalıyor. Artık sönmek üzereyim …” deyip sessizce  ışığını söndürüp
karanlığa gömüldü.
İkinci mum:”Ben biligiyim!” dedi.”Ama artık gerekli olduğuma
inanmıyorum. Yanık kalmamın da bir değeri kalmadı. Bilenler
incitiliyor, bilgi sahipleri her geçen gün daha farklı sıkıntılarla
karşılaşıyor. Özgür değilim, bilgiler özgür değil, tutsak
ediliyor, cezalandırılıyor, önemsenmiyor. Cehalet ve bilgisizlik daha çok
pirim yapıyor. Alkışlanıyor .rağbet görüyor. Bu durum beni üzüyor….”
diyerek hafif bir esintiyle ışığını söndürdü.
Üçüncü mum:”Ben sevgiyim” dedi. İnsanların yüreğinde derin izlerim
var. Benimle engeller aşılır, sıkıntılar giderilir. Ben acı vermek için
değil, iyilik ve rahmet için varım. İnsanlar beni unuttular, kenara
itiyorlar. Kendilerine en yakın olanları bile sevmemeye başladılar. Oysaki
sevgi,hayatın kalbidir.İncitmeyen bir bakıştır. Kırmayan kalptir. Ancak
insanlar sevgiyi unuttular.Çıkara dayalı dostluklar oluşturdular. Bu
durum beni üzüyor. Artık kendimi söndürmek zorundayım….” deyip sessizce
söndü.
O sırada odaya aniden bir çocuk girdi. Üç mumun tamamen söndüğünü
gördüğü vakit ağlamaya başladı. Dördüncü mum, yumuşak ve yatıştrırcı
sesiyle çocuğa ağlamamasını söyledi; “Korkma!” Ben
çevreme ışık saçtığım sürece ötekiler yeniden yanarlar. Ve onlar da
çevreyi özellikleri doğrultusunda aydınlatmaya devam ederler. Çünkü Ben umudum…”

Gözleri parlayan çocuk ,umut mumunu alıp öteki mumları teker teker yakar. Ve oda eski aydınlığına kavuşur.

Yorum bırakın

Filed under Kitap, Yazın Dünyası

Bir Cevap Yazın

