Gazanyalar

Bir adı da ”Koyun Gözü Papatya”
Bahçemde iki yıldır güzel güzel açmaktalar, hem de aylarca.

 Daha önce de söz etmiştim; bahçem için doğru bitkileri bulmak epeyce uğraştırdı ama gazanyalar  baştan beri beni üzmediler. Bahçe ve balkonunu çiçeklerle renklendirmeye meraklılar için deneyimlerimi paylaşmaya devam ediyorum. İşte gazanyaların huyu suyu burada:

Renkleri muhteşem! Öbek öbek dikilirlerse çok sayıda açarak görsel bir şölene dönüşüyorlar. Ben onları  bahçemdeki iki palmiyenin altına çepeçevre dikip etrafını doğal taşlarla çevirdim. Fazla toprağa ihtiyaç duymadıkları için bu uygulama doğru olmuş.Kökleri fazla derine gitmiyor.
Gazanyalar bol güneş isteyen bitkiler ama Akdeniz kıyılarında yaşıyorsanız tıpkı sardunyalar gibi orta yoğunlukta güneş ışığı da yeterli. Bizim buraların direkt güneş ışığı  gündüz saatlerinde çok yakıcıdır.

Su ihtiyacı da sardunyalar gibi. Dipleri tamamen kuruyunca sulamak gerekiyor. Sabah erkenden ya da akşam üzeri güneş batınca ideal sulama zamanı. Bitkiyi ıslatmadan sadece toprağa  su vermekte yarar var.

Ekimi ve sevdiği  toprak özelliğine gelince; kış sonunda donlar geçince, tohumlarını 20 cm aralıkla ekebilirsiniz. Balkonlarda da uzun saksılarda, derinliği az, geniş yuvarlak saksılarda   çok  güzel yetişiyor. Ben  ilk gazanya  fidelerimi  çiçek serasından minik torbalarda  satın almıştım ama sonradan tohumlarından ve  yanlarda çıkan yavru fideleri ayırarak çok kolay  çoğalttım. Hafif kumlu, geçirgen, az asitli toprakları seviyor. Fideleri fazla derine dikmeye gerek yok. Tohumlar için  ise yaklaşık 1 cm derinlik yeterli.
”Zararlıları var mı?” derseniz, ben görmedim. Eğer  minik bit ya da tırtıl görürseniz ben kimyasal  ilaçlar kullanmanızı önermiyorum. Arap sabunu su karışımı püskürtebilirsiniz.

Bu sonuncusunu yeni yetiştirdim.  Henüz tek fide. Parlak rengi ile çok göz alıcı değil mi..

Hepinize bol renkli bahçeler, balkonlar diliyorum.  Unutmayın  bu renkler stresten arınmaya bire bir!

Yorum bırakın

Filed under Bahçecilik, Bahçem, Begonvilli Ev Halleri, Botanik, Hobilerim, Uncategorized

Bir Cevap Yazın

