Daily Archives: 02 Mayıs 2011

Sevgili Yasemin’in Sayfasından

Aşağıdaki  şiir  ve  şarkıyı,  izin  alarak arkadaşım Yasemin’in sayfasından  aldım. Ben  çok   duygulandım,  bakalım  sizler  de beğenecek  misiniz.

Gitmelerde Kal

:ACDG:

”Gitmeliyim” dedin ya; doğrudur
Biliyordum zaten, hissediyordum,
Hem de uzun zamandır, gözlerin söylüyordu.
Üzülme….Kaygılanma da sakın
Hayat bu, gitmek de var, kalmak da.
Aklına koymuşsun bir kez
Ne yapsam boş, ne söylesen anlamsız.
Bırak ayrılık şarkıları çalarsa çalsın
Zaten söylenecekler,
Sen gitsen de kalsan da…
Merak etme sen, ben iyi olurum
Gün batımlarının kızıllığı var ya
Yalnızlığıma renk olur akşamları.
Sanma ki yaşam durur, çiçekler solar,
Güneş de doğar, akşam da olur, her gün yeniden.
Sen beni düşünme
Kanayan yaralarıma deniz tuz basar
Göz yaşlarımı rüzgarlar kurutur
Yine çiçeklerimi sularım
Kuşlara yem veririm penceremden
Alışverişe çıkarım, köpeği gezdiririm parklarda
Yorgun argın dönerim eve
Konu komşuya gidip gelirim güler yüzümle
Bitmeyen işlerden, trafikten şikayet ederim
Hayat pahalılığından bir de.
Renklerle kavga ederim tuvalimin başında,
Bu kırmızı neden böyle kan gibi
Beyaz niye beyaz değil diye.
Akşamları Napoliten şarkılar dinlerim
Hasret şarkıları çıkarsa eğer
Radyonun sesini biraz daha açarım.
Tek başıma olmasam;
”Bir bardak kırmızı şarap içerdim şimdi” derim.
Bilirsin, seninle içmeyi severdim.
Arada bir sigara yakıp, sonra da kendime kızarım
”Yine başlama Allah aşkına bu zıkkıma! ” diye.
Yemeği unuturum ocakta
Zamansız çalan telefonlara kızarım
Senin aramayacağını bildiğimden.
Bir karar veririm; tutamayacağımı bile bile,
”Artık dönse de olmaz, olmamalı! ” diye.
Bilirsin ben bu öyküyü daha önce de yazdım
ve yaşadım……….
Öyle sandığın kadar zor değil, dertlenme.
Zor olan bir şey var ki; ”döneceğim” demen
Bak yine boş hayallere kapılırım,
Yine beklerim seni kum yalnızlıklarında
Sen iyisi mi, fazla düşünme,
Yeter ki kararlı ol, dönme yolundan
İkilemler yaşatma, gitmelerde kal…

Yasemin Can

Yorum bırakın

Filed under Edebiyat, Müzik, Nostalji

Hafta Sonu / Acılar Delip Geçse de Hayat Devam Ediyor

Acısıyla  tatlısıyla  yaşam  devam  ediyor.  Dünyanın  en saf,  en  temiz,  en  sevilesi varlıklarında  aradım  teselliyi; çocuklar,  hayvanlar  ve bize  kucak  açan  doğa belki  yaralarımı  az  da  olsa  sağaltabilir  diye.

Sabah  uyanınca küçük kız  Nimoş, ağabeyi  Musti, köpeklerimiz Maya ve Minik, sabah  yürüyüşü  yapmaya karar  verdik.Bu  fotoğrafı Musti  çekti ve  o  henüz 5 yaşında.

Bu  enfes patika yolda  yürüdük.

Küçük trakingçiler harikaydılar.  Koştular,  yürüdüler,tırmandılar, çiçek  topladılar, bazen  de   düştüler ama  neşe  içinde sürdürdüler  yürüyüşü.

Minik ve Maya


Bu  güzel  doğa  yürüyüşü  öyle  iyi geldi  ki, öğleden  sonra  da yine  doğa  ile  iç  içe  olabileceğimiz  başka  bir  etkinlik  planladık. Çocukların  köy  yaşamını  tanıyıp oradaki  insanlarla  kaynaşmaları  için  bir  köy  gezisi  yapmaya  karar  verdik. Eşimin  akrabalarının  yaşadığı   yakın  köylerden  birini  seçtik. Ne  yazık  ki  Maya’yı  götüremedik  ama  diğer  ekip hep  birlikte  köye  gittik.

Florasıyla, faunasıyla ve insanlarıyla köy muhteşemdi.

Köyün çocukları ile kaynaşma:)

Köye gidilir  de yufka ve gözleme  partisi verilmeden dönülür  mü. Ben  de güya gözlemeleri  pişiriyorum.


2 Yorum

Filed under Ülkemden İnsan Manzaraları, Doğa Bilinci, Fotoğrafçılık, Görsellik, Uncategorized, Yaşamdan